Plan izrade WEBa: prvi koraci
Kupci za svoj novac žele dobiti najbolji proizvod ili uslugu. Danas je normalno da prije nego se odlučimo za kupnju najprije pogledamo koji proizvodi i usluge nam se nude i po kojoj cijeni. U širokoj ponudi istih proizvoda sličnih cijena teško se odlučiti koji proizvod ili uslugu je najbolje izabrati. Stoga na samu odluku o kupnji ne igra sam proizvod nego cijela „priča“ koja nam se nudi.
Na izbor utječe ime tvrtke koja ga proizvodi, boje, ambalaža i način na koji su proizvod ili usluge predstavljeni.
Ulaganje u bilo koji dio poslovanja, na koji želimo da nam dugoročno vraća uloženi novac, nećete sklepati za dan, zar nije tako? Potruditi ćete se da prije samog procesa napravite određenu pripremu, istraživanje, usporedbu – sve kako bi smanjili rizik pogrešne odluke.
Za dobar plan izrade web stranice ili web trgovine potrebni su vam samo papir i olovka. Prije samog istraživanja dizajna i funkcionalnosti na papir stavite i organizirajte prioritete i posavjetujte se sa svojim zaposlenicima.
Početni koraci: zašto i za koga izrađujemo web?
- Odredi ciljanu skupinu. Kome se obraćamo? Što točno oni žele i koji je najbolji način da im pokažemo naš sadržaj?
Definiranje ciljne skupine možete pronaći na brojnim internet stranicama, a ukoliko Vam zatreba pomoć pri definiranju ciljne grupe javite nam se!
- Odredi cilj weba. Što želiš postići izradom> prodaju, prikupljanje kontakata (email, telefon), generirati promet za marketing u budućnosti itd.
- Odredi ton komunikacije na webu. Hoćeš li se koristiti poslovnim ili neformalnim jezikom? Ponekad je za uspjeh važno zaviriti i u „susjedovo dvorište“. Pogledajte što sve nudi Vaša konkurencija, pregledajte njihovu web stranicu, istražite prednosti i nedostatke i način oglašavanja. Nikako ne bi dobro bilo „krasti“ ideje od konkurencije, nego ih iskoristite za stvaranje vlastitih.
- Koji vizuali, tekstovi slike i informacije su mi potrebni da bi ostvarili gore navedene ciljeve? Doslovno što je to što će privući klijenta, zadržati ih ili zbog čega će se uvijek rado vraćati na tvoj web?
- Pripremi logo, boje i misiju/viziju. Koje su tvoje vrijednosti, za što se zalažeš?Kod zadnjeg koraka jako je važno da ukoliko vaši kupci nisu zadovoljni ovim dijelom, dobro bi bilo razmisliti može li se vizualni identitet poboljšati. Rado ćemo Vam napraviti reviziju vizualnog identiteta i dati konkretne smjernice u kojem dijelu bi se mogao poboljšati.
Za početak odgovorite na ova četiri pitanja. Važno je da ne preskačete niti jedan paragraf! Vratite se pročitajte opet i zapišite svoje odgovore. Moguće je da ćete se vraćati i mijenjati nešto što ste na početku napisali i to je sasvim u redu 🙂
Kako biti bolji od drugih? Ovo pitanje si treba postaviti svatko tko ima poslovnu ideju i razmišlja o osnivanju vlastite tvrtke. Svatko može imati dobru ideju za pokretanje poslovanja, ali rijetko tko je može pretvoriti u pravi poslovni uspjeh.
VIDLJIVO I NEVIDLJIVO NA WEBU
U skladu sa postavljenim ciljevima na webu imamo ono što vidiš (frontend) i ono što ne vidiš (backend) i još iza svega stoji marketing strategija (marketing mix)
- način plaćanja/košarica
- reklamacije
- alat za prikupljanje emailova
- galerija
- blog
- implementacija sa društvenim mrežama
- portfolio
- recenzije
- FAQ
- podcast dio
- mesto za reklame, preporuke, banere
- eKnjige
- poziv na akciju (Call to action gumbi)
Ne treba ti sve gore navedeno, napisano je da odgovara više manje svima. Ovdje također nije loše pogledati opet konkurenciju kako oni imaju riješen ovaj dio.
Kod pogledajte konkurenciju ne mislimo na prepisivanje već isključivo inspiracija – uzeti ono dobro, loše napraviti boljim!
LISTA ZADATAKA
- Moja ciljna skupina
- Svrha i cilj izrade web stranice/trgovine
- Tekstovi za web (o nama, opisi proizvoda, artikala…)
- Slike u visokoj rezoluciji
- Video
- Vizualni identitet (logo, boje brenda, brandbook)
Nakon što ste ovo sve napravili možemo početi sa izradom web stranice